חשוב שנבין ששיחת מכירה זאת מערכת יחסים לכל דבר בין המוכר לקונה.
אני נתקלת לא מעט פעמים באנשי מכירות שמגיעים לפגישה ללא הכנה מוקדמת, בלי לחשוב על מה הולך להיאמר, יוצאים מנקודת הנחה שהם מכירים היטב את המוצר/ השרות שלהם וזה מספיק.
אני אומרת כלל לא, רצוי ואף חובה להתארגן מראש לקראת כל פגישת מכירה, לא לאלתר ולדעת על מה אנחנו הולכים לדבר שלב
אחרי שלב.
ב - סדנת המכירות שלי נרד לפרטים ונתאים לכל אחד ואחת מכם את התסריט שיחה המדויק עבורו.
לתסריט המכירה המובנה בשלבים מדויקים יש מספר יתרונות:
1. אני בתור המוכר/ת מרגישה בטחון כי אני יודעת מראש על מה אני הולכת לדבר בכל נקודת זמן.תסתכלו על עצמכם בתור לקוחות, ממי אתם בדרך כלל קונים? ממי שמצליח לגרום לכם להרגיש בטחון וממי שאמין בעיניכם.
אחד המשפטים שחוזרים אצלי כמו מנטרה הוא: "א' ב' במכירות זה אמונה + בטחון", גם אם אני מומחה בתחומי, גם אם המוצר שלי מעולה ואני נותן השירות הטוב ביותר,
אם לא אצליח לגרום ללקוח להאמין בי, לבטוח בי או לסמוך עלי לא תתבצע מכירה.
אחד השעורים החשובים והנלמדים ב - סדנת המכירות שלי הוא תסריט מכירה ב- 4 שלבים, אותו אלמד אתכם כאן ובתקווה שתתחילו לעבוד איתו לראות איך ההכנסה שלכם משתפרת באופן משמעותי בעקבות השימוש בכלי המדהים הזה. אז שנתחיל?
אז כפי שאמרנו התסריט מחולק ל-4 שלבים:
שלב 1: שלב "המקרב": בשלב הזה אני מדברת על הכול חוץ מעל המכירה עצמה, כלומר כל נושא שיש חוץ מהמוצר או השירות שלי.
בשלב הזה אני רוצה להתחבר ללקוח ממקום אמיתי, לקרב אותו אלי, ממש להפוך להיות חבר/ה שלו מתוך הבנה שאני לא ממהר/ת לסגור עסקה אלא לפתוח מערכת יחסים ומתוך ידיעה שמשם העסקה תבוא הרבה יותר בקלות ובמהירות.
אז איך עושים את זה? מחפשים על מה להחמיא, מפתחים סמול טוק, מחפשים מכנה משותף, מספרים בדיחה, שוברים את הקרח, הכול עובד והכול לגיטימי כל עוד אתם לא נכנסים לנושאים העלולים להוות חילוקי דעות (כגון: עניינים פוליטיים)...פשוט יוצרים חברות.
שלב 2: שלב "המברר": בשלב הזה אני שואלת שאלות והרבה, עכשיו אחרי שהתקרבנו יש ללקוח שלי רצון לשתף אותי בצרכים והרצונות שלו לגבי המוצר, מתוך הבנה שאני רוצה לעזור לו ולתת לו את המוצר/השירות הכי מתאים עבורו. בשלב הזה אני לוקחת מחברת ועט ורושמת את כל מה שחשוב לו, מה הוא באמת צריך. שאלות לדוגמא: מה הסיבה שפנית אלי? מה התוצאה שאתה רוצה להשיג? מה יקרה אחרי שתשיג את זה ? מה הסיבה ש..?איך היה קודם? איך עכשיו? מה היעד לעתיד?מה חסר בשביל שזה יתרחש?מה יקרה אם זה לא יתרחש?מה חשוב לך?מה אתה מצפה שיקרה?מה יעזור לך?
שלב 3: שלב "המכוון": עכשיו אחרי שאספתי מידע אני יודעת בדיוק מה נכון ומה מתאים ללקוח שלי ואני כבר מבינה איזה מוצר להתאים לו, אז בהתחלה אני משקפת את דבריו:"לפי מה שהבנתי ממך, משה, אתה צריך ורוצה...א', ב', ג', לאחר מכן אני מציגה את הבעיות שהוא העלה בשלב הקודם ומסבירה לו את הפתרון והתועלות שיקבל אצלי ובמוצר שלי. נותנת התחייבות אישית כדי לחזק את הביטחון וסוגרת עם משפט עוצמתי, לדוגמא: "אני יודעת שבתום התהליך אתה תודה לי" / "חשוב לי שתדע שאני מעוניין/ת שתהיה לקוח שלי לאורך שנים ולכן אתן את המקסימום שלי"...כל אחד והמשפט שהוא מתחבר אליו.
שלב 4: שלב "הסוגר": בשלב הזה אני יוצאת מנקודת הנחה שהלקוח אמר לי "כן, אני רוצה" עוד לפני שהוא אמר זאת ושואלת את השאלה הבאה: "משה, יש עוד משהו שחסר לך לפני שמתקדמים"?
אם הוא ענה לי : "לא", הוא בעצם נתן לי אור ירוק לעבור לשאלת הסגירה שהיא: "אז איך תרצה לשלם? מזומן או אשראי"? (תמיד 2 אופציות לסגירה)
חשוב שנזכור שככל שסכום העסקה גבוה יותר כך שלב המקרב קריטי בתהליך המכירה.
להרשמה ולפרטים על סדנת המכירות הקרובה בה תקבלו כלים נוספים במכירות לחצו כאן!
לטיפים חינמיים ...
ניתן לבקר גם בערוץ היוטיוב שלנו -לחצו כאן
מאחלת מכירות מנצחות לכולכם!
ליבי אברמוב - מומחית להצלחה במכירות
ברמה האישית שלי זה שיפור לי שתי נקודות. אחד ברמה העסקית אחד ברמה הזוגית. אני ממליץ לכל אחד ללכת ולנסות ואני חושב שאל תסתכלו על הכסף, אני החזרתי אותו שלוש פעמים מאז שהתחלתי את הקורס. ממליץ לכל אחד, באהבה, מעבר לזה שהיא אישה מדהימה היא מעבירה את זה בצורה מאוד מאוד קצרה ועניינית.
יצאתי עם הרבה מאוד תובנות אם זה ברמה של ניהול עסקה, אם זה ברמה של התמודדות מול סוגים שונים של אנשים. אני לקחתי מהדברים הרבה באופן אישי אלי, כלקוח.
היא יורדת לפרטים ומפרקת את תהליך המכירה בצורה מאוד מאוד יפה, מאוד מאוד מקצועית. יש לה את האנרגיות המתאימות לכך. פשוט נהנתי בפנים, היא מאוד מקצוענית. לא מפרגן לכל אחד, לה - מאוד!
זה חיזק לי הרבה מאוד מהאסרטיביות. ויש כבר כמה עסקאות מאוד מאוד טובות שסגרתי ואני מרגיש שזה בזכות הקורס שלה.
מלאת אנרגיה מלאת רעיונות. נתנה לי המון מוטיבציה לעשות דברים חדשים בעסק שלי. להסתכל בזויית חדשה על דברים ואני בטוחה שהכלים שהיא נתנה לי יניבו פירות נפלאים.
הסדנה הזאת מאוד מאוד מחדדת את המסרים. היא מאוד מאוד מחדדת את יכולת המכירה שלי. ואני נשבתי בקסמיה, אישה חמודה לאללה, ונרשמתי לסדנת המכירות שלה.
"עברתי סדרת אימונים עם ליבי ואני ממליץ בחום! לכל מי שרוצה להתקדם, לכל מי שרוצה להתפתח, לכל מי שרוצה לשכלל את יכולות המכירה שלו, היא פשוט אלופה!"
"קיבלתי מליבי המון כלים ומיומנויות איך להשיג את הדברים ואיך למכור ואני מאוד ממליץ על אימון המכירות עם ליבי לכל מי שמעוניין לקדם את עצמו בנושא"
"ליבי היא אישיות מדהימה קודם כל, היא הביאה אותי מנקודה של חוסר רצון למכור או בכלל להתעסק עם זה למצב בו אני אוהב למכור ועושה זאת בהנאה רבה. בזכותה הקמתי משרד משלי. תודה ליבי."
"אני רוצה להודות לך! קיבלתי ממך שפע של טיפים ורעיונות יעילים איך להרכיב את המכירות של העסק שלי. אין ספק שיש לך ידע וניסיון רב בתחום ושאת מאוד מקצועית. אני אכן משתמשת בכלים שקיבלתי ממך ויש תוצאות בשטח!"
"רציתי לציין את מלא האנרגיה החיובית שהכנסת במוקד החל משינויים חיצוניים ועד לשינויים מהותיים בחשיבת הטלפנים... הסדנאות היו בנויות ברמה גבוהה ומעבר לכך תוצאות ההתרמה במוקד השתפרו בכ20% בתקופת שהותך במוקד!"
"ליבוש, אני רוצה לומר לך תודה ענקית. פשוט תודה על הקורס הזה. נתת לי מתנה עצומה! היכולת לממש את היעוד שלי, היכולת לייצר הזדמנויות בשביל עצמי ולא לחכות שהם יגיעו. נתת לי כלים לחיים. אני כל כך שמחה שהיכרתי אותך!"
"הקורס של ליבי קודם כל שינה לי את המיינדסט, את כל התפיסה שהייתה לי לגבי מכירות. למדתי שמכירה יכולה להיות דבר פשוט וכיפי, אם מגיעים אליה מוכנים. כשהתפיסה השתנתה, היה לי הרבה יותר פשוט להוביל מהלכי מכירות בעסק שלי: הגעתי לכל שיחת מכירה עם תסריט שיחה מסודר, יודעת לזהות את סוג הלקוח שמולי, יודעת לתקשר עמו טוב יותר והתוצאות לא איחרו לבוא: שיפור של 20% במכירות תוך חודש בלבד! יש!"
"מהסדנה של ליבי אני לוקח ביטחון עצמי, את יכולת החשיבה של מה אני מסוגל לתרום לאדם שעומד מולי ולאו דווקא מה אני יכול לקבל ממנו. אני ממליץ בחום ! וליבי היא אדם מדהים!"
בכל משימה ליבי העניקה עוד ועוד טיפים...היא שיפרה כל אחד שהיה פה ברמות גבוהות והביאה מודלים מאוד מאוד טובים שעובדים! נהניתי מאוד מהסימולציות, מהתרגילים ומהאנרגיה שלה. ממליץ בחום לכל מי שרוצה לשפר את המכירות שלו, פשוט להגיע!
ליבי שלום, אני רוצה להודות לך על סדנת המכירות שעברתי אצלך. קיבלתי ממך שפע של טיפים ורעיונות יעילים איך להרכיב את המכירות של העסק שלי. אין ספק שיש לך ידע וניסיון רב בתחום ושאת מאוד מקצועית. מאז הסדנא, אני משתמשת בכלים שקיבלתי ממך ויש הצלחות בשטח. תודה,
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.