עריכת פוסט/ מאמר/ תוכן שיווקי/ כתבה, מתומצתת בסופו של דבר לשני שלבים עיקריים: זיהוי חולשות והידיעה כיצד לתקן אותן.
זהו שלב קריטי בתהליך הכתיבה, ועדיין, מוערך יתר על המידה. בסופו של דבר, אם אינך יודע על נושא הדורש פתרון, כיצד תוכל לפתור אותו?
לכן, אם עריכה היא הבעיה שלך, אתה תאהב מאוד את המאמר….בגלל שבסופו יהיו ברשותך 10 כלי עריכה, עוצמתיים וממוקדים שיהפכו את הכתיבה שלך לממכרת, מחברת ומתגמלת יותר מאשר לפני כן. בין אם תכתוב עמוד נחיתה, פוסט בבלוג, מייל שיווקי או אתר אינטרנט– עריכת שינויים אלו תיצור שינוי מהותי על קוראיך. בעיקר, כללי עריכה אלו יגרמו להם לעשות מה שתרצה מהם, וזה כל הסיפור בכתיבה שיווקית.
קורא מרותק, הוא לקוח מחובר, וזה בדיוק מה שכל משווק חותר אלו. בסופו של דבר, לקוחות מחוברים, ימשיכו לקרוא את תכניך בסבירות גבוהה יותר, מה שיגרום להם להיענות להנעה לפעולה.
מוכן לערוך את הכתיבה שלך כמו מקצוען? הנה מה שאתה חייב לעשות:
1. פתח בשאלה שתגרום לקוראים לענות "כן".
אינרציה, מחשבתית או פיזית, היא כוח עוצמתי. במילים אחרות, בין אם מדובר במערכת יחסים ארוכת טווח או בסלע מתדרדר,
ככל שהוא זמן ארוך יותר בתנועה, כך קשה יותר לאינרציה לעצור אותו. לכן, כותבים אוהבים להשתמש בו, במיוחד בקטעי פתיחה.
הרעיון הוא, שככל שתוכל לגרום לקורא לומר "כן" לאורך זמן רב יותר לכנות ולדיוק שלך, סביר להניח שימשיכו לומר "כן" ולבסוף יאמצו את המסר שלך. למה? בגלל שהם ירגישו שאתה מבין אותם, כאילו אתה יודע בדיוק מה עובר עליהם.
גרום להם לומר "כן" מספיק פעמים והם יקבלו את ההרגשה שהמוצר או השירות שלך יכול לסייע לפתור את הבעיה שלהם. בתקווה שאכן כן.
2. הקש פעמיים על מקש ה"אנטר" (Enterׂׂ) כל 1-3 משפטים
כפי שאתה יודע, הקשה על אנטר פעמיים תשאיר מרווח בין פסקאות. אבל רק בגלל שהמרווח הזה נטול מילים אינו אומר שאין לו מטרה.
בדיוק כמו שצלמים ומעצבים משתמשים בשטח ריק בכדי ליצור מיקוד, כותבים יכולים להשתמש בשטח לבן כדי ליצור הדגשה ולמשוך תשומת לב למשהו חשוב.
שטח לבן גם הופך כתבה לפחות מאיימת ויותר נגישה לקריאה. הוא ממסגר את המסר בצורה מדויקת ואלגנטית שמזמינה קוראים לצלול פנימה.
3. הדגש את המידע החשוב
הדגשת המידע החשוב יכוון במהירות קוראים למידע שאתה חייב שהם ידעו. למעשה, כל הדגשה של טקסט, מוטה, מודגש בקו תחתון או היפר קישור,
תסייע לך לשמר את תשומת לב הקוראים. זה קורה כי המוח שלנו מתוכנת לשים לב לכל שינוי.
דמיין צפייה בסצנה שעוברת מנאום לדו-שיח באותה סצנה, או סרט קולנוע ההולך ודוהה עד למסך לבן, תופש את תשומת לבך, לא?
"משהו חדש", חושב תת המודע שלך, "משהו שבולט במיוחד", "כדאי להתמקד".
4. בודד את המידע החשוב בעזרת נקודות תבליט
כמו שקורט וונגוט, סופר אמריקאי, כתב פעם "רחם על הקוראים". כלומר, הקל עליהם כשאתה כותב. קח בחשבון שעליהם להתמקד ובמקביל להבין את ההיגיון בכל אות וצורה שאתה מצייר בפניהם. ועליהם לעשות זאת באונליין, היכן שתשומת הלב הינה מירבית. אז עזור להם!
הבלטת נקודות ומספור רשימות תסייע:
- לארגן את הטקסט, להפכו לניתן לקריאה בסריקה ולבר עיכול
- להדגיש את נקודות המפתח שלך ופיסות מידע אחרות
- למשוך את תשומת הלב הגדולה ביותר אחרי הכותרת ותת הכותרת, דבר שהופך אותם לכלי אידאלי להעברת מידע חשוב
- טיפים לכתיבת תבליטי נקודות שאנשים באמת ירצו לקרוא: (וגם: הצ'קליסט המושלם ליצירת הנעה לפעולה)
5. התחל משפטים ב"תאר לעצמך", "זכור" או "דמיין ש.."
מילים אלו הן טריגר. הן מאפשרות לקורא להבין שאתה הולך לספר לו סיפור, לרענן את זיכרונם או לצייר להם תמונה.
אנשים אוהבים לעשות זאת. תמיד אהבו. או בדבריו של סטיבן מופאט, תסריטאי ומפיק, "בסוף, כולנו סיפורים…"
אז חשוב כך, המילים "תאר לך" בתחילת משפט או פסקה משרתות את אותה המטרה כמו הכותרות של סדרת הטלוויזיה האהובה עליך,
הן מאותתות לך שאתה הולך לחוות משהו מהנה ביותר. הן מניבות תחושה של ציפייה. הן יוצרות מתח. וזה מה שיחזיק אותך מחובר בכל סיטואציה אפשרית,
בין אם בצפייה בטלוויזיה או בקריאת מייל.
6. שלב את המילה "כי" לעתים קרובות ככל האפשר.
"כי" היא טריגר נוסף. היא מאפשרת לקורא להבין שהוא הולך לשמוע הסבר, דבר שגורם לאנשים להנהן בראשם, על פי החוקר והסופר המפורסם, ד"ר רוברט קיאלדיני:
"עקרון נודע בהתנהגות אנושית אומר שכאשר אנחנו מבקשים ממישהו לעשות לנו טובה, נענה בחיוב ביותר מקרים אם נספק לכך סיבה או הסבר.
אנשים פשוט אוהבים לקבל סיבה או הסבר לדברים שהם עושים", כתב קיאלדיני.
7. המר משפטים לקול פעיל
דבר אינו הורג כתבות יותר מאשר כתיבה פסיבית. הדרך הטובה ביותר לטפל בכך? להמיר משפטים לקול פעיל.
קול פעיל אומר שהנושא שבכל משפט עושה את הפעולה – ולא נעשה על ידה. לדוגמה:
שים לב כמה חזק יותר ובטוח יותר הקול הפעיל. הניגוד שלו חלש ושפוף. כתיבה פסיבית יכולה להישמע כאילו אתה משחק ברמזים. אתה טוב יותר מכך.
כדי להגן על הכתיבה שלך מפסיביות, התחל בללחוץ CTRL-F (חיפוש) על הביטוי "על ידי". כך תמצא במהירות משפטים שבהם הנושא מקבל יותר מאשר הוא עושה.
8. שכתב הכל בגוף שני
גוף שני הוא צורת הסיפור המחברת ביותר בגלל שהיא אישית. מילים כמו "אתה" "שלך" ו "שלכם" יעזור לקורא לראות עצמו בתוך הכתבה
ומתוך כך בתוך הסיפור שהמוצר שלך רוצה לספר.
כתיבה טובה מדברת לקוראים בצורה אינטימית. היא מתחברת אליהם, דבר שקשה ביותר לעשות. אבל כתיבה בגוף שני מקלה על כך.
9. מנה את מס' תארי הפועל שכתבת ולאחר מכן קצץ אותם בחצי.
או, אפילו יותר טוב, קצץ אותם לרבע. בספרו "על הכתיבה", כתב סטיבן קינג, "הדרך לגיהינום רצופה תארי פועל". למה בקיצוניות כזו?
בגלל שתארי פועל מאוד מאוד טובים בהחלשת הכתיבה שלך, רואה?
אם אתה רוצה שהכתיבה שלך תהמם את הקוראים, החלף תארי פועל חלשים בתואר יחיד חזק. לדוגמה: במקום לכתוב "היא מאוד כועסת" עליך לכתוב "היא זועמת",
או במקום לכתוב "בגלל שתוארי פועל מאוד מאוד טובים בהחלשת הכתיבה שלך" אתה יכול לכתוב "תוארי פועל מחבלים בכתיבה טובה".
10. תקן את משפטי ההנעה לפעולה למשפטי הנעה לערך
לפני שאתה מפרסם את עמוד הנחיתה או שולח את המייל, עליך לבדוק שוב את משפטי ההנעה לפעולה (אותו רכיב חשוב אחרון שמסביר לקוראים שלך מה עליהם לעשות כעת). וודא שהם ברורים ותמציתיים, מודגשים ובעלי נראות, דחופים ומשכנעים. הכי חשוב, ודא שהם מעבירים את המידע החשוב (כלומר, הערך שממתין לאותם אלו שיעשו לפי בקשתך).
לדוגמה: אם אתה סוכן נסיעות, אל תיתן למשפט האחרון להיות: "התקשר עכשיו וקבל הצעת מחיר חינם" או משהו טיפוסי מקביל וחסר השראה.
אלא, הנע אותו לעשות פעולה עם רמז קטן: "התקשר עכשיו ותן לציפייה להתחיל" או "לחץ עכשיו וסע מחר".
תן ללקוח שלך לראות עצמו בתוך הפעולה והוא יעשה זאת בסבירות גבוהה.
מרגיש מוכן?
עריכת כתיבה שיווקית אינה קלה. היא דורשת אומץ ואופי כדי לתקן כתיבה יצירתית. אבל, זכור, עליך לעשות זאת מסיבה מסוימת: על מנת להפוך את הכתיבה שלך לחזקה וברורה יותר. בסופו של דבר, ביצוע העריכה הזו תיקח זמן ומאמצים, אבל תוביל לאחוז פתיחת אימיילים גבוה יותר, שיתופים ויחס המרה טובים יותר.
תאמינו לי, זה שווה את זה.ברמה האישית שלי זה שיפור לי שתי נקודות. אחד ברמה העסקית אחד ברמה הזוגית. אני ממליץ לכל אחד ללכת ולנסות ואני חושב שאל תסתכלו על הכסף, אני החזרתי אותו שלוש פעמים מאז שהתחלתי את הקורס. ממליץ לכל אחד, באהבה, מעבר לזה שהיא אישה מדהימה היא מעבירה את זה בצורה מאוד מאוד קצרה ועניינית.
יצאתי עם הרבה מאוד תובנות אם זה ברמה של ניהול עסקה, אם זה ברמה של התמודדות מול סוגים שונים של אנשים. אני לקחתי מהדברים הרבה באופן אישי אלי, כלקוח.
היא יורדת לפרטים ומפרקת את תהליך המכירה בצורה מאוד מאוד יפה, מאוד מאוד מקצועית. יש לה את האנרגיות המתאימות לכך. פשוט נהנתי בפנים, היא מאוד מקצוענית. לא מפרגן לכל אחד, לה - מאוד!
זה חיזק לי הרבה מאוד מהאסרטיביות. ויש כבר כמה עסקאות מאוד מאוד טובות שסגרתי ואני מרגיש שזה בזכות הקורס שלה.
מלאת אנרגיה מלאת רעיונות. נתנה לי המון מוטיבציה לעשות דברים חדשים בעסק שלי. להסתכל בזויית חדשה על דברים ואני בטוחה שהכלים שהיא נתנה לי יניבו פירות נפלאים.
הסדנה הזאת מאוד מאוד מחדדת את המסרים. היא מאוד מאוד מחדדת את יכולת המכירה שלי. ואני נשבתי בקסמיה, אישה חמודה לאללה, ונרשמתי לסדנת המכירות שלה.
"עברתי סדרת אימונים עם ליבי ואני ממליץ בחום! לכל מי שרוצה להתקדם, לכל מי שרוצה להתפתח, לכל מי שרוצה לשכלל את יכולות המכירה שלו, היא פשוט אלופה!"
"קיבלתי מליבי המון כלים ומיומנויות איך להשיג את הדברים ואיך למכור ואני מאוד ממליץ על אימון המכירות עם ליבי לכל מי שמעוניין לקדם את עצמו בנושא"
"ליבי היא אישיות מדהימה קודם כל, היא הביאה אותי מנקודה של חוסר רצון למכור או בכלל להתעסק עם זה למצב בו אני אוהב למכור ועושה זאת בהנאה רבה. בזכותה הקמתי משרד משלי. תודה ליבי."
"אני רוצה להודות לך! קיבלתי ממך שפע של טיפים ורעיונות יעילים איך להרכיב את המכירות של העסק שלי. אין ספק שיש לך ידע וניסיון רב בתחום ושאת מאוד מקצועית. אני אכן משתמשת בכלים שקיבלתי ממך ויש תוצאות בשטח!"
"רציתי לציין את מלא האנרגיה החיובית שהכנסת במוקד החל משינויים חיצוניים ועד לשינויים מהותיים בחשיבת הטלפנים... הסדנאות היו בנויות ברמה גבוהה ומעבר לכך תוצאות ההתרמה במוקד השתפרו בכ20% בתקופת שהותך במוקד!"
"ליבוש, אני רוצה לומר לך תודה ענקית. פשוט תודה על הקורס הזה. נתת לי מתנה עצומה! היכולת לממש את היעוד שלי, היכולת לייצר הזדמנויות בשביל עצמי ולא לחכות שהם יגיעו. נתת לי כלים לחיים. אני כל כך שמחה שהיכרתי אותך!"
"הקורס של ליבי קודם כל שינה לי את המיינדסט, את כל התפיסה שהייתה לי לגבי מכירות. למדתי שמכירה יכולה להיות דבר פשוט וכיפי, אם מגיעים אליה מוכנים. כשהתפיסה השתנתה, היה לי הרבה יותר פשוט להוביל מהלכי מכירות בעסק שלי: הגעתי לכל שיחת מכירה עם תסריט שיחה מסודר, יודעת לזהות את סוג הלקוח שמולי, יודעת לתקשר עמו טוב יותר והתוצאות לא איחרו לבוא: שיפור של 20% במכירות תוך חודש בלבד! יש!"
"מהסדנה של ליבי אני לוקח ביטחון עצמי, את יכולת החשיבה של מה אני מסוגל לתרום לאדם שעומד מולי ולאו דווקא מה אני יכול לקבל ממנו. אני ממליץ בחום ! וליבי היא אדם מדהים!"
בכל משימה ליבי העניקה עוד ועוד טיפים...היא שיפרה כל אחד שהיה פה ברמות גבוהות והביאה מודלים מאוד מאוד טובים שעובדים! נהניתי מאוד מהסימולציות, מהתרגילים ומהאנרגיה שלה. ממליץ בחום לכל מי שרוצה לשפר את המכירות שלו, פשוט להגיע!
ליבי שלום, אני רוצה להודות לך על סדנת המכירות שעברתי אצלך. קיבלתי ממך שפע של טיפים ורעיונות יעילים איך להרכיב את המכירות של העסק שלי. אין ספק שיש לך ידע וניסיון רב בתחום ושאת מאוד מקצועית. מאז הסדנא, אני משתמשת בכלים שקיבלתי ממך ויש הצלחות בשטח. תודה,
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.